Preluare gestiune

Discuţii despre modul de utilizare al programului BlocManagerNET

Preluare gestiune

Mesajde carmen » 19 Oct 2009

Buna ziua,

Am citeva intrebari legate de preluarea unei gestiuni, si introducerea datelor initiale ale asociatiei

1. In situatie elementelor de A si P, cind luna este deschisa. As vrea sa verific din ce este compusa suma de la creditori.
Este posibil sa vad pe analitice din ce se compune o suma cuprinsa in acesta situatie ?

Preluarea gestiunii:

Documentele pentru preluarea gestiunii s-au intocmit cu data de 31 august 2009, insa efectiv predarea/preluarea s-a facut la mijlocul lunii octombrie.
Intre timp am intocmit lista de intretinere pentru luna august.
1. In situatia elem de A si P de la 31 aug. 09, salariile si alte cheltuieli ad-tive, apar la debitori intrucit au fost platite dar nerepartizate, impozitul pe salarii pe creditori.
La intocmirea tabelului pe luna august eu am repartizat aceste cheltuieli prin lista de intretinere, si sumele respective sunt incluse in datele de initializare ale proprietarilor.
In acest caz aceste sume vor mai fi trecute in datele initiale ale asociatiei ?

2. Pe creditul situatiei, am soldul la diverse fonduri, cuprinse in capitolul fond speciale (fond dobinda, fond penalizari, fond chirii, etc). Pentru fiecare element deschid un fond separat ? Un fond cu valoare negativa (fond regularizari), se poate deschide
cu valoare negativa ?

3. In situatia elementelor de A si P exista o scara a blocului care este scoasa din asociatie de 2 ani, dar mai are
disponibil in evidenta noastra, la fondul de rulment si fondul de repartii. Ca sa am o evidenta separata, pentru aceste cheltuieli deschid un fond, de rulment si reparatii cu numele scarii respective ? Cum voi proceda daca se va pune problema restituirii acestor sume ? Aceste fonduri nu am cum sa le defalc pe apartamente intrucit nu am luat in calcul aceasta scara, pot sa le trec ca o suma globala ?

4. In activul situatiei, apar divese plati efectuate in avans si nerepartizate. Nu stiu daca vor mai fi repartizate, intrucit sunt debite foarte vechi. Cum le evidentiez la initializare. Pot sa le reportez de la luna la luna si chiar ani, pina Comitetul asociatie va decide cum vor fi rezolvate ?

Acestea ar cam fi problemele cu care ma confrunt in procesul initializarii, septembrie fiind prima luna de lucru cu acest soft.
Va rog sa ma ajutati si daca mai am nelamuriri va voi contacta.

Multumesc
O zi buna !
carmen
 
Mesaje: 63

Re: Preluare gestiune

Mesajde XiSoft » 20 Oct 2009

Problema "Situatiei soldurilor" a mai fost discutata in topicul:
http://www.xisoft.net/forumbb/viewtopic.php?f=2&t=113

Ca si principiu de initializare, n-ar trebui sa porniti de la "situatia soldurilor" pentru ca acolo nu sunt incluse toate datele de care este nevoie. Raportul respectiv este doar o "verificare" ca datele au fost introduse corect. Cel mai bine este sa luati pe rand elementele din meniul "INITIALIZARE".

1, 2. Daca mai aveti nelamuriri, v-as ruga sa le postati in topicul respectiv (pentru a pastra informatiile grupate).

3. Ati putea sa deschideti un fond in care sa puneti suma respectiva la un apartament oarecare (ex: 1) dar, cred ca cel mai bine ar fi sa nu evidentiati banii respectivi in program (din moment ce nu apartin asociatiei).

4. In cazul dumneavoastra (daca nu veti mai avea facturi de la furnizorii respectivi) puteti trata "avansurile platite dar nerepartizate" ca si niste "facturi platite dar nerepartizate"; implicit avansurile nu se repartizeaza pe listele de plata pana cand nu exista o "justificare" a lor adica factura care sa le "anuleze". Daca doriti le puteti evidentia si exact asa cum sunt: analog cu "facturi platite dar nerepartizate" (le introduceti ca si avans cu data la care au fost platite)
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083

Re: Preluare gestiune

Mesajde carmen » 20 Oct 2009

Multumesc pentru raspuns.
Am sa incerc sa pastrez topic-urile, insa eu am nelamuriri cum introduc datele in sistem pornind de la
situatia elem de A si P, ale fostului gestionar. Am sa ma uit din nou pe topic-ul recomandat si daca am nelamuriri mai revin

Pct 3. daca nu evidentiez in program sumele care apartin scarii care nu mai face parte din asociatie, balanta o sa imi apara dezechilibrata, intrucit sumele respective sunt incluse in soldul la banca. In acesta situatie, ar trebui sa scad sumele respective din
soldul de la banca, de asemenea. Nu imi dau seama cum ar fi mai convenabil !

Pct 4. Este clar si va multumesc inca o data

Imi pare rau daca sunt putin insistenta, dar as dori ca sa plec cu sumele corecte, sa nu ma incurc mai tirziu.

O zi buna !
carmen
 
Mesaje: 63

Re: Preluare gestiune

Mesajde XiSoft » 21 Oct 2009

Se pot folosi unele date din "Situatia soldurilor" (pentru initializare) dar sunt cateva motive pentru care nu este recomandat sa se porneasca de la un astfel de raport (mai ales daca a fost facuta "de mana"):
- anumite rubrici nu sunt foarte clar definite in legislatie si, se poate ca, cel care a intocmit raportul sa "inteleaga" ceva diferit
- nu sunt evidentiate facturile mai vechi neplaltite si nerepartizate
- datoriile la fonduri si la penalizare procentuala nu sunt trecute
- in functie de modul in care a fost intocmita vechea situatie a soldurilor, unele rubrici ar putea sa nu fie defalcate (ex: la 2 pasiv soldul pote fi pentru mai multe fonduri de reparatii)

Pct 3. Aveti mai multe solutii (este alegerea dumneavoastra pe care sa o folositi)
- restituiti banii asociatiei respective
- treceti banii intr-un cont separat care nu il mai includeti in "soldul de banca"; practic nu il evidentiati nicaieri in program
- ne trimiteti asociatia sa va adaugam o scara cu un singur apartament, la care sa puneti fondul respectiv; debransati apartamentul de la toate tipurile de cheltuieli, ca sa aiba tot timpul valoarea zero; un mic dezavantaj aici ar fi ca, in unele rapoarte va apar doua scari (in loc de una singura cum va intereseaza)
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083


Înapoi la Utilizare BlocManagerNET