Lista intretinere faza printare

Discuţii despre modul de utilizare al programului BlocManagerNET

Lista intretinere faza printare

Mesajde carmen » 05 Feb 2010

Buna ziua,

Mai am si eu o intrebare.....

Dupa inchiderea lunii, export listele de intretinere in Excel, intrucit mai fac unele modificari de forma (adaug in subsolul listei detalii ale cheltuielilor comune, valoarea facturii de apa, valoarea eventualelor reparatii, etc), ascund unele coloane, care nu au operatiuni pentru unele scari, etc

Formatul cifrelor (font-urile), pentru a incapea pe o foaie A4, sunt foarte mici. Eu am incercat sa le maresc, ca font si ca dimensiune a rindurilor, pentru a fi mai vizibile la afisarea pe avizier.

In primele 2 luni de cind lucrez cu programul a fost OK (cu font size de 22), a fost perfect.
In ultimele 2 luni, desi am dat maxim la "font size" (26), am folosit acelasi "font" ca in primele 2 luni, pe monitor tabelul este foarte vizibil (mare), insa cind ii dau "prin preview" sau il printez cifrele si fomatul tabelului sunt foarte mici.

Chiar nu inteleg ce se intimpla ?
Nu este o problema cu excel-ul, pentru ca eu lucrez frecvent in excel si este totul in ordine.
Cum credeti ca se poate rezolva problema, astfel incit sa pot lista listele lizibile ?

Multumesc mult !
Seara buna !
carmen
 
Mesaje: 63

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde XiSoft » 06 Feb 2010

Buna seara,

"Print preview-ul" atat in programul BlocManagerNET cat si in Excel, face o "simulare" folosind font-ul imprimantei (care poate fi diferit de font-ul Windows-ului); presupunerea mea este ca, problema este de la driver-ul de imprimanta; incercati sa reinstalati imprimanta. Daca problema persista, puteti sa ne trimiteti fisierul Excel sa ne uitam peste el (sau se poate atasa la un mesaj de pe forum)
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1084

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde carmen » 11 Feb 2010

Buna ziua,

Nu cred ca este driver-ul de imprimanta, intrucit printez aproape zilnic, si in Excel si in Word, ci font-urile, la imprimare sunt aceiasi marime aleasa la editare.

Va anexez 2 tabele in Excel, cel din Octombrie cu font Times New Roman (18) si marimea rindurilor 24 care la printare a fost OK si cel din Decembrie, font Times New Roman (22), marimea rindurilor 34, care la printare a iesit foarte mic.

V-am si scanat tabelele sa vedeti diferenta si la printare, desi la tabelul din decembrie si fonturile si rindurile au fost editate la valori mult mai mari decit cel din Octombrie.
Poate depistati unde este problema, intrucit marea majoritate a proprietarilor sunt pensionari si se pling ca nu vad cifrele din tabelele afisate.

Va multumesc mult
O zi buna !
Fişiere ataşate
scan oct.pdf
(229 KiB) Descărcat de 2527 ori
scan dec.pdf
(185 KiB) Descărcat de 2157 ori
Tabele Decembrie.exp.xls
(25 KiB) Descărcat de 2806 ori
Tabel Octombrie-exp.xls
(29.5 KiB) Descărcat de 2569 ori
carmen
 
Mesaje: 63

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde XiSoft » 12 Feb 2010

Buna ziua,

am tiparit fisierul pe care ni l-ati trimis, cel din decembrie 2009 si a iesit bine (mai depinde putin si de setarile imprimantei, de exemplu cat de ingusta poate avea marginea dar, a iesit aproape de latimea din "scan dec.pdf")
Puteti face un test, ca sa vedeti daca problema este de la driver-ul imprimantei: creati un fisier Excel nou, scrieti ceva cu font-ul pe care-l aveti in fisierul cu "probleme" (Times New Roman marime 22) si vedeti daca textul tiparit este mai mare decat cel din tabelul de cheltuieli. Daca este tot la fel, problema este de la imprimanta - reinstalati driver-ul si ar trebui sa mearga.

Alte motive ar mai putea fi (deci, aceste valori sunt setate in momentul exportului din BlocManagerNET si au valori corecte daca nu au fost modificate explicit):
- dimensiunea marginii paginii (in momentul tiparirii) - setarea Page Setup din Excel
- zona din foaia Excel care se tipareste; selectati celulele care includ tabelul de cheltuieli si dati Set Print Area
Fişiere ataşate
Tabel.JPG
Tabel.JPG (122.86 KiB) Vizualizat de 52425 ori
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1084

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde XiSoft » 12 Feb 2010

As vrea sa mai adaug cateva aspecte legate de prelucrarile in Excel pe care le-au intampinat mai multi utilizatori:

- in limba romana caracterul pentru separarea zecimalelor este virgula (,) si acesta este modul de formatare in programul BlocManagerNET
- majoritatea sistemelor Windows sunt setate implicit pe engleza unde separatorul respectiv este punctul (.)
- cand se fac prelucrarile in Excel si se doreste setarea unei formule pentru actualizarea totalului de exemplu, Excel-ul nu recunoaste celulele respective ca fiind numere (de aceea si continutul de genul #VALUE!)
- SOLUTIE: mergeti in "Control Panel", "Regional and Language Options" si setati "Romanian" la "Standards and Formats" (puteti verifica la "Customize..." ca a fost pusa virgula ca si separator pentru zecimale); apoi, dati un "restart" la calculator
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1084

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde lucia » 12 Feb 2010

Cu toate ca sunt nou venita pe forum, poate te inspir cu ceva legat de "Lista intretinere faza printare". Si eu fac aproape ca tine, dar dupa ce am trecut lista in Excel am facut pentru fiecare scara sheet separat si am copiat din ce am adus din Blocmanagerincerc sa iti trimit un model daca vrei
lucia
 
Mesaje: 10

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde carmen » 14 Feb 2010

Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns

1. Calculatorul meu este setat pe limba romana, pentru ca trebuie sa intocmesc ordienele de plata la Trezorerie si aceste nu se pot face (pe programul MF), decit daca calc. este setat in romana
2. Eu lucrez frecvent in Excel, am multe alte fisiere in care lucrez si font-urile stabilite la editare, apar la fel si la printare
3. Voi incerca sa reinstalez driver-ul de imprimanta, desi cred ca este o problema intre programe: Bloc Management/Excel
(tabele importate din Bloc Management, daca le copiez in alt fisie Excel nu se incadreaza in pagina A4)

Problema nu este grava, as fi vrut sa vad daca o pot corecta pentru ca listele sa fie lizibile (avind in vedere ca primele 2 luni au fost OK), pina la urma important este ca tabelele sa fie corecte dpv contabil.
Multumesc oricum pentru sprijin !
O zi buna !
carmen
 
Mesaje: 63

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde XiSoft » 15 Feb 2010

Presupunerea noastra ca, problema este legata de imprimanta este si din cauza ca, nu s-au facut de mult timp, modificari la modulul de imprimare - si in special la exportul in Excel. Eventual puteti incerca si sa listati raportul pe un alt calculator (ex: la un "Copy Shop")

In alta ordine de idei tot la acest subiect, ar fi utile si sugestii de optiuni pentru a nu mai fi nevoie sa "aranjati" tabelul din Excel.
Doamna Lucia, ne puteti atasa formatul pe care il folositi dumneavoastra - ca sugestie de formatare.

Vom include urmatoarele update-uri optiuni de genul:
- text vertical pentru capul de tabel
- tiparirea explicatiilor pe aceeasi pagina cu tabelul de cheltuieli
- posibilitate de schimbare a numelor parametrilor (ex: Numarul de persoane, cota parte etc)
- inserarea mai multor coloane cu numarul apartamentului
- inserarea de coloane de "subtotal"
- posibilitatea de a muta coloanele de "fonduri" inainte sau dupa totalul de luna
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1084

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde lucia » 16 Feb 2010

Va trimit ultima lista
Fişiere ataşate
intret Dec.xls
(112 KiB) Descărcat de 2414 ori
lucia
 
Mesaje: 10

Re: Lista intretinere faza printare

Mesajde carmen » 20 Feb 2010

Buna ziua,

Am transmis un e-mail de pe programul asociatiei (meniul ajutor, pune o intrebare)
Va anexez lista lunii ianuarie, exportata in excel din bloc-management, sa vedeti cum arata pagina daca daca dati "print preview" sau printati.....(foaie alba !)
O fi de la numarul mare de coloane ?
Eu export tabelul in Excel intrucit modific confirguratia tabelului, si anume coloanele de chirii si fond reparatii sa apara dupa totalul cheltuielilor de intretinere.

Totalul cheltuielilor de intretinere trebuie sa corespunda cu totalul sumelor platite prin banca/casa, sume care au modificat patrimoniul asociatiei. Fondul de chirii si reparatii si contributiile la alte fonduri sunt sume ipotetic datorate (nu modifica patrimoniul asociatiei decit in momentul in care sunt incasate (casa sau banca)), deci ele ar trebui apara pe tabel in afara totalului cheltuileilor de intretinere. Acesta este motivul principal pentru care doresc sa export si sa prelucrez fisierul in Excel.

Va multumesc pentru sprijin !

O zi buna !
10-1.xls
(46 KiB) Descărcat de 2326 ori
carmen
 
Mesaje: 63

Următorul

Înapoi la Utilizare BlocManagerNET