introducere factura achitata

Discuţii despre modul de utilizare al programului BlocManagerNET

introducere factura achitata

Mesajde beatrice crasuleac » 19 Dec 2010

buna ziua,as dori sa stiu cum pot introduce o factura care a fost achitata luna trecuta, si care se distribuie in liste, luna aceasta;este prima luna in care lucrez cu dvs- factura respectiva a fost achitata inainte de a lucra cu Blocmanager ; deci, daca urmez pasii - adaug factura,atunci trebuie sa adaug si chitanta de plata a ei- imi modifica soldul de casa; nu adaug chitanta, ramane in sold neachitata ; eu doresc introducerea facturii- a sumei si repartizarea/distribuirea ei pe liste, fara nicio modificare de casa, intrucat a fost platita in luna anterioara.va rog frumos, cine imi poate da o sugestie in acest sens, sa o faca.cu multumiri,beatrice crasuleac
beatrice crasuleac
 
Mesaje: 5

Re: introducere factura achitata

Mesajde XiSoft » 20 Dec 2010

La aceasta intrebare aveti raspuns in sectiunea Sfatul zilei... (mai exact la numarul 26) care apare automat la deschiderea programului (sau in meniul "Ajutor", "Sfatul zilei..."); ideile de acolo sunt foarte utile si va ajuta de multe ori sa lucrati mai usor; daca nu se intelege mesajul de acolo, va rog sa ne spuneti - ca sa ne gandim la o formulare mai buna...
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083

Re: introducere factura achitata

Mesajde Avram Paul » 22 Iun 2011

Aceiasi problema o am si eu... Daca fac dupa "sfat" (adica introduc factura, repartizez cheltuiala si introduc chitanta de plata la datele la care au fost facute) se modifica registrul de casa si ajunge sa aiba sold negativ in prezent... daca readuc soldul, din setarea soldului initial de casa, la valoarea de pornire, ramane situatia generala a soldurilor dezechilibrata. Cum trebuie sa facem corect ?
Avram Paul
 
Mesaje: 23

Re: introducere factura achitata

Mesajde XiSoft » 23 Iun 2011

Plata despre care vorbim impacteaza situatia soldurilor, insa acesta este un lucru normal. (dezechilibrul este din alte cauze - nu din faptul ca ati introdus plata respectiva)
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083

Re: introducere factura achitata

Mesajde ileana » 24 Iun 2011

eu zic ca tocmai de aici apare problema la care trebuie sa gasim rezolvare; pai daca factura a fost platita in luna de dinanintea initializarii in blocmanager, iar noi am preluat in initializare soldul casei la data predarii/primirii, sigur ca in momentul in care ii facem si chitanta, programul o percepe ca pe plata, deci diminueaza soldul si atunci se produce dezechilibrul; daca nu ii facem chitanta, va ramane in sold si sistemul o va percepe ca neplatita; pe de alta parte, dl Avram, trebuie sa aveti o pozitie in balanta pe activ, " cheltuieli nerepartizate "; ati introdus soldul asta la initializare ?
oricum, la aceasta problema asteptam in continuare opnii de la dl Pavel - cel mai in masura sa raspunda.
.
in plus sa nu uitam ca la initializare sunt cativa pasi importanti, peste care nu se poate trece mai departe; respectiv introducerea tuturor soldurilor, confirgurare, parametrizare, etc si apoi, INCHIDEREA LISTEI; abia dupa aceea incepem sa inregistram operatiunile lunii curente.
ileana
 
Mesaje: 14

Re: introducere factura achitata

Mesajde Avram Paul » 24 Iun 2011

Din ce spuneti deduc ca trebuie sa facem asa: pentru a porni aplicatia cu luna MAI trebuie sa introducem soldurile in luna APRILIE si apoi s-o inchidem, sa trecem la luna urmatoare (MAI) si aici sa introducem facturi si ce mai avem. Aceasta sa fie problema dezechilibrarii situatiei soldurilor ?!
Avram Paul
 
Mesaje: 23

Re: introducere factura achitata

Mesajde XiSoft » 27 Iun 2011

Principiul de initializare este simplu:
- alegeti luna de pornire (prima luna pentru care faceti tabelul de cheltuieli folosind programul BlocManagerNET)
- alegeti o data (ex: ziua curenta) relativ la care introduceti datoriile si soldurile initiale
- introduceti datele in meniul INITIALIZARE
- incepand de la acest moment evidentiati toate actele in program (chitante, facturi)
- cand doriti sa afisati tabelul de cheltuieli inchideti luna si treceti la urmatoarea

Preocuparea dumneavoastra ar trebuie sa fie daca ati introdus bine datele (daca soldul de casa la data X este real, daca datoriile asociatiei si a proprietarilor sunt corect etc) - nu daca situatia soldurilor este echilibrata sau nu. Dupa cum scrie si in program in meniul "INITIALIZARE", "Situatia soldurilor" - dezechilibrul este datorat multor factori pe care nu-i putem verifica. Tot ce puteti face este sa va asigurati ca ati introdus bine datele initiale - si ca ati evidentiat diferenta (fie pe plus fie pe minus) care era in momentul initializarii.
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083

Re: introducere factura achitata

Mesajde ileana » 27 Iun 2011

Revenind la problema semnalata in acest thread, factura pe care Beatrice inceaca sa o distribuie in lista ar fi trebuit sa existe in sold, pe ACTIV la Rubrica " Actele de plata pe luna in curs nerepartizate inca ". Sunt utili pasii care i-ati enumerat legat de INITIALIZARE. Daca se poate, va rog mai detaliati un pic etapa : alegeti o data (ex: ziua curenta) relativ la care introduceti datoriile si soldurile initiale. De aici ar trebui sa intelegem ca toate datoriile si soldurile initiale din menu-ul Initializare trebuie introduse cu aceeasi data ? si a 2- intrebare : in ce menu introducem la initializare " Actele de plata pe luna in curs nerepartizate inca " ? multumesc
ileana
 
Mesaje: 14

Re: introducere factura achitata

Mesajde XiSoft » 28 Iun 2011

Pe parcursul unei luni, atat datoriile locatarilor cat si cele ale asociatiei - variaza (se fac plati, apar altele noi daca se afiseaza un tabel de cheltuieli, sau daca se emit facturi)

Cand faceti initializarea toata ideea este sa introduceti atat datoriile proprietarilor cat si cele ale asociatiei - la aceeasi data (ex: 1 iunie 2011)
- toate incasarile si platile facute incapand cu acea zi (ex: 1 iunie) vor fi introduse in program
- toate facturile emise dupa acea data vor fi introduse in program (exceptie fac cele introduse inainte, dar nerepartizate - dupa cum era intrebarea initiala)

O abordare practica simpla ar fi asa:
- fixati ca si data de initializare - data de afisare a ultimului tabel creat cu vechiul program (deci, veti lua datoriile initiale direct din tabelul respectiv)
- mergeti la furnizori si cereti "fisa" ca sa stiti sigur care sunt datoriile asociatiei
- incepand cu momentul respectiv introduceti toate chitantele si facturile emise

Legat de a doua intrebare:
multi utiliztori tind sa vrea sa introduca anumite date intr-o anumita rubrica din Situatia Soldurilor. Am tot spus ca, abordarea nu este corecta. Situatia soldurilor reprezinta "rezultatul", un element de verificare pentru datele introduse. Abordarea folosita de multi, pe hartie sau in Excel, era sa "faca" in asa fel incat sa le iasa bine rezultatul corect. (folosind ajustari "din pix") Preocuparea dumneavoastra trebuie sa fie sa introduceti datele conform realitatii. (prin elemtele meniului INITIALIZRE) Rezultatul va fi pe plus sau pe minus (rareori perfect pe zero cum am "vrea" noi)

Exista un topic pe forum (il gasiti si la o cautare cu "situatia soldurilor") in care este explicat in detaliu ce sume apar in fiecare rubrica. (de acolo puteti deduce usor si cum faceti sa apara o anumita valoare intr-o rubrica)
http://www.xisoft.net/forumbb/viewtopic.php?f=2&t=113&p=350
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083

Re: introducere factura achitata

Mesajde ileana » 28 Iun 2011

ok, multumesc mult, de data asta ati fost foarte explicit si am inteles filozofia sistemului, dar pt ca din insiruirea pasilor pt initializare am dedus ca pt initializare si producerea listelor - luna 1 cu blocmanager - avem nevoie doar de lista veche + extrase de cont de la furnizori, pun acum o intrebare grea de tot: ce solutie propuneti pt situatia in care fostul admin nu vrea sa predea in timp util ca sa putem face listele lunii mai, iar noi posedam asa: listele lunii aprilie, fisele apartamentelor, registre de casa, banca, jurnal, situatia soldurilor la data de 17.06.2011 (data la care am descarcat toate aceste date de pe site-ul fostului admin, ca acum ne-a blocat accesul); ma tot gandesc ce sa fac, astfel incat sa fie apoi simplu sa aduc evidentele la zi. multumesc
ileana
 
Mesaje: 14

Următorul

Înapoi la Utilizare BlocManagerNET



cron