diana.a scrie:Va rog sa ma ajutati cu o sugestie in ceea ce priveste utilizarea BlocManagerNet in urmatoarea situatie.
Este vorba despre o asociatie, un bloc, care are centrala proprie. Gazul consumat se foloseste atat pentru caldura cat si pentru incalzirea apei calde.
In ceea ce priveste consumul de gaz, am optat pentru autocitire. Dar, o data la 3-4 luni, Eon gaz nu ia in calcul citirea trimisa si emite o factura estimata cu o valoare mult mai mica decat consumul real. In acest caz, trebuie sa adun bani in plus pentru consumul de gaz care nu se regasesc in factura.
Acesti bani ii adun sub forma unui fond. Problema apare la distribuirea acestui fond, nu pot sa il distribui dupa parametrul repartitoare, adica daca merg la meniul de cheltuieli - distribuie repartitoare nu ma lasa sa aleg un fond, doar o factura.
Aceeasi situatie exista si la distribuirea cheluielii cu apa - "distribuie apa rece/apa calda" nu ofera posibilitatea selectarii unui fond, doar a unei facturi.
Cum se poate proceda in acest caz?
Multumesc mult.
Prima intrebare
1- De ce adunati bani in plus de la locatari ? probabil ca sa le fie mai usor la plata gazului.
2- Ar trebui sa inregistrati si distribuiti factura asa cum vine ea de la furnizor.
3-Un program de evidenta este creeat in asa fel incat sa respecte legislatia contabila.
4-Daca faceti cum vor unii si altii atunci faceti socotelile cu un excell, dar nu cred ca aveti baza legala sa incasati bani in avans pt gaz de la proprietari.
5- Administrarea si implicit evidenta este in partida simpla cu alte cuvinte TOT CONTABILITATE SE CHEAMA IAR CONTABILITATEA ARE NISTE REGULI IAR DVS TREBUIE SA LE RESPECTATI.
6-DE CE VA LEGATI LA CAP DACA NU VA DOARE!, poate asa vrea C.Executiv implicit presedintele, explicatii situatia si daca pana acum a mers acum nu se mai poate "PE GENUNCHI" cum se spune in popor.
7- daca tot continuati sa le adunati fondul asta cand aveti facura respectiva restituitile fondul pe lista dupa principiul adunarii acestuia, inainte de totalul curent si adaugatile valoarea gazului dupa principiul folosit de dvs la repartizare.