de XiSoft » 04 Apr 2012
Ideea este asa: exista cateva situatii in care dumneavoastra v-ati astepta sa apara valori in situatia soldurilor si nu apar:
- restantele la fonduri si la penalizare procentuala (nu apar pentru ca, sumele respective nu impacteaza nici o alta rubrica - nu au ca si corespondent o factura)
- facturile introduse in luna curenta si neplatite (la fel, inca nu au generat nici o datorie, prin urmare nu au nici un impact)
De asemenea, facturile introduse in luna curenta (distribuite in program sau nu) si platite, vor aparea ca si "facturi platite si nerepartizate" deoarece raportat la situatia curenta, in care inca nu au aparut doatoriile curente (generate de facturile respective) facturile respective sunt "nerepartizate".
In afara operatiunilor de initializare (adaugarea de datorii initiale ale locatarilor, ale asociatiei, soldul de casa si banca, soldul fondurilor) toate operatiunile din program sunt gandite in asa fel incat sa nu dezechilibreze situatia soldurilor (lucru normal dealtfel)
Daca in momentul initializarii aveti un dezechilibru, motivul nu este pentru ca "nu apare o anumita suma pe pozitia X". Ceea ce aveti de facut este sa verificati datele de initializare: datoriile proprietarilor, datoriile asociatiei, soldul de casa si banca, soldul fondurilor. Daca balanta ramane dezechilibrata, motivele sunt cele pe care le gasiti in meniul "INITIALIZARE", "Situatia soldurilor" (pe scurt: daca pe activ e mai mult inseamna ca aveti bani neevidentiati, de exemplu s-a adunat un fond si nu s-a trecut in registru; daca aveti mai mult pe pasiv, inseamna "lipsa" care poate proveni dintr-o greseala, de exemplu s-a omis repartizarea unei facturi, desi a fost achitata catre furnizor)