Plati avansuri din fonduri diferite

Discuţii despre modul de utilizare al programului BlocManagerNET

Plati avansuri din fonduri diferite

Mesajde catalin.economu » 20 Apr 2016

Buna seara,

Am urmatoarea situatie:
In lunile anterioare am avut mai multe plati in avans la un furnizor, pe scari diferite si din fonduri diferite. Acum, in luna curenta, cand au inceput sa apara facturile, la introducerea acestora mi se scad automat chitantele de avans in ordinea cronologica a emiterii lor. Numai ca nu aceasta este ordinea in care eu vreau sa scad platile respective, pentru ca, la o scara, eu am nevoie sa scad factura din fond reparatii, nu din fond imbunatatire confort, asa cum imi scade programul automat.

Daca de exemplu, prima oara introduc o factura fictiva cu valoarea avansului platit din fond imbunatatire confort, dupa care introduc factura mea reala, acesteia din urma i se ataseaza automat chitanta corecta, adica cea platita din fond reparatii; daca insa dupa aceea sterg chitanta fictiva, mi se schimba automat si chitanta atasata facturii reale si ajung din nou sa am scadere din fond imbunatatire la o factura ce trebuie scazuta din fond reparatii.

Aveti idee care este solutia la aceasta problema?
catalin.economu
 
Mesaje: 5

Re: Plati avansuri din fonduri diferite

Mesajde XiSoft » 22 Apr 2016

Intr-o situatie de acest gen, cel mai bine este sa folositi furnizori diferiti. Altfel, programul nu are cum sa "identifice" pentru ce avans "doriti" sa fie o anumita factura.

Pentru rezolvarea situatie de fata, faceti asa:
- introduceti o factura fictiva cu intreaga suma platita in avans
- introduceti un venit pe care il repartizati pe "bucati" in asa fel incat sa "puneti inapoi" avansurile respective
- incasati venitul (in acest moment, casa / banca / fondurile ar trebui sa fie la fel ca si inainte de platile respective)
- introduceti si achitati facturile cu plata din fond
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 1083

Re: Plati avansuri din fonduri diferite

Mesajde catalin.economu » 25 Apr 2016

Da, s-a rezolvat in acest mod, dar nu este prea in regula ce ramane in spate, in sensul in care apar operatiuni suplimentare atat la rapoartele pe furnizori, cat si la cele pe fonduri. Este adevarat ca valoarea cumulata a acestor operatiuni suplimentare este zero, dar evident ca trebuie insotite permanent de anumite explicatii pe care este bine sa le evitam a le da la asociatiile de proprietari, acolo unde si asa sunt intelese cu greu anumite operatiuni contabile simple.

Poate pe viitor veti implementa in program optiunea de a scadea din facturi chitantele pe care doreste utilizatorul si nu scazute in mod automat de catre program, asa cum se intampla acum.

Oricum, multumesc pentru raspuns si pentru solutia propusa.
catalin.economu
 
Mesaje: 5


Înapoi la Utilizare BlocManagerNET



cron