Pagina 1 din 1

Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 09 Mai 2018
de XiSoft
A fost finalizata o prima versiune a acordului de protectie date dintre utilizatori si XiSoft, conform GDPR (Regulamentul UE 2016/679).
Daca aveti observatii, va rugam sa ne spuneti.

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 22 Mai 2018
de matei georgiana
Buna ziua, in calitate de administrator de bloc ( persoana fizica autorizata) ar trebui sa cer acordul scris al proprietarilor pentru datele acestora? Mai exact pentru adresa de e-mail, nr tel etc, si daca da ar trebui sa detin autorizatie de la anspdcp?

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 23 Mai 2018
de XiSoft
Fara sa ne propunem sa oferim "consultanta" legata de GDPR, notam cateva idei:
- asociatia de proprietari este Operator de date cu caracter personal (are principalele responsabilitati din GDPR)
- asociatia imputerniceste firma de administrare (sau PFA-ul) sa-i prelucreze datele (articolul 28 din GDPR)
- firma de administratie la randul ei, imputerniceste pe XiSoft sa prelucreze datele colectate de ea (articolul 28 din GDPR)

Daca asociatia de proprietari se ocupa de administratie printr-un salariat (sau daca licenta este cumparata direct de asociatie)
atunci este omis pasul al doilea (asociatia imputerniceste direct XiSoft sa-i prelucreze datele)

Firma de administrare ar trebui sa incheie niste acorduri de procesare date - cu asociatiile de proprietari (asemanatoare cu acordul furnizat de noi)
Gasiti acordul in meniul "Online", "Servicii optionale...", "Acord procesare date...".

Asociatia de proprietari ar trebui sa informeze proprietarii conform cerintelor GDPR. Aceasta informare se poate face in ce mod doreste conducerea asociatiei.
De exemplu, poate fi un anunt la avizier. Ca si formulare, o abordare rapida ar fi sa va ghidati dupa acordurile furnizate de alti Operatori de date (ex: Banca ING)

PS: nu mai exista notiunea de "Numar de operator de date cu caracter personal" si nici nu aveti nevoie de autorizarea ANSPDCP (decat in cazuri cu totul speciale)

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 04 Iun 2018
de magika
Buna seara! Acordul de procesare date din meniul Servicii Optionale, trebuie sa vi-l trimitem inapoi semnat sau?

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 05 Iun 2018
de XiSoft
Nu avem nevoie de acordul respectiv in forma "fizica" sau "scanat".
L-am facut pentru utilizatori, ca sa poata justifica prelucrarea fata de asociatie.

Noi justificam acordul dumneavoastra prin faptul ca, ati dat "Sunt de acord" la instalarea programului
sau a update-ului respectiv.

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 04 Iul 2018
de CORCODEL IONUT
buna dimineata,
nu mai apere numele proprietarilor pe lista de plata. este din cauza GDPR?
Ms!

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 04 Iul 2018
de XiSoft
Pe scurt: DA. Recomandarea noastra ar fi sa nu mai afisati la avizierul asociatiei, colona cu numele si prenumele locatarilor.

In unele cazuri (ex: pentru casier, eventual pentru arhiva asociatiei etc) este perfect justificat sa includeti si aceasta coloana.
In fereastra de tiparire, butonul "Optiuni...", puteti sa bifati coloana "Numele si prenumele".

Conform GDPR, datele cu caracter personal (in cazul nostru numele) nu ar trebui sa fie disponibile unui numar nelimitat de persoane.
(o lista afisata la avizier, de cele mai multe ori, poate fi vazuta de vecini, chiriasi, invitati ai acestora, practic oricine care intra in scara respectiva)

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 24 Aug 2018
de GHEORGHE CHRISTIAN
Tot din cauza GDPR s-au trecut la ascuns "by default" si o mare parte din rapoartele de la avizierul electronic, chiar si cele emise anterior?

Scuze daca s-a mai explicat dar n-am apucat sa citesc despre, doar am remarcat ca din multimea de rapoarte lunare mai vad doar 2-3, la o asociatie unde nu sunt presedinte.

Re: Acord protectie date conform GDPR

MesajScris: 27 Aug 2018
de XiSoft
Au fost "ascunse" toate rapoartele care contin coloana cu numele si prenumele proprietarilor.
(si cele listate anterior, avand in vedere ca - erau vizibile chiar daca noile rapoarte nu mai contineau numele)

Practic, rapoartele respective sunt vizibile doar pentru utilizatorii globali.

Daca doriti sa fie vizibile pentru toti utilizatorii, puteti merge in fereastra de tiparire a rapoartului respectiv la "Optiuni...",
si sa alegeti vizibilitatea pentru toti proprietarii (eventual, fara sa includeti coloana cu numele si prenumele)

Puteti si sa "retipariti" vechile rapoarte cu aceste setari (vizibile pentru toti proprietarii, dar fara nume)