Incasare cote cheltuieli reparatii de la un "non membru"

Discuţii despre modul de utilizare al programului BlocManagerNET

Incasare cote cheltuieli reparatii de la un "non membru"

Mesajde RodicaCraiu » 11 Mai 2021

Buna ziua,

Am urmatoarea situatie: Blocul nostru are intregul parter ocupat de o institutie de stat (mai precis, o cresa). Institutia nu este membru al asociatiei de proprietari, si nu apare pe listele de plata lunare, pentru ca toate bransamentele la retelele de utilitati sunt 100% separate, intrari separate etc. Singurul lucru pe care il avem in comun este cladirea.
Asociatia a intreprins demersuri pentru reparatia acoperisului, si in urma corespondentei cu institutia respectiva, am primit prin virament bancar 20% din valoarea reparatiei de la aceasta institutie.

Asociatia a incasat pe listele de plata jumatate din suma totala necesara reparatiei de la proprietari, prin adunare fond de reparatii. Am preferat sa strangem 100% suma necesara, pentru ca nu eram siguri daca institutia va participa sau nu la aceste cheltuieli.
Intrebarea este urmatoarea: cum evidentiez suma incasata de la institutie, stiind ca aceasta suma trebuie sa o distribui proprietarilor in contul fondului de reparatii, pentru diminuarea datoriei finale a proprietarilor.

Nu pot sa inregistrez ca "venit", pentru ca nu este un venit propriu-zis, si nu trebuie sa imi apara in declaratia 101.

Multumesc!
RodicaCraiu
 
Mesaje: 3

Re: Incasare cote cheltuieli reparatii de la un "non membru"

Mesajde XiSoft » 12 Mai 2021

Solutia cea mai simpla ar fi sa incasati banii sub forma de VENIT.
Declaratia 101 o puteti modifica manual destul de usor (inainte de validare)

Alta solutie ar fi sa introduceti spatiul respectiv ca si apartament, sa-l debransati de la toate cheltuielile si sa-i puneti zero la toti parametrii de calcul.
Adaugarea apartamentului o puteti face din meniul "Configurare", "Date despre asociatie...", "Blocuri, scari, apartamente...".
Va trebui sa aveti grija si pe viitor, sa nu distribuiti cheltuieli pentru acest spatiu.

Daca doriti sa diminuati DATORIILE proprietarilor la fondul respectiv, folositi functia "Aduna fond...", introduceti suma totala pe care doriti sa o diminuati - cu minus
si o repartizati cu minus la toti proprietarii.

Daca aveti apartamente care au platit deja intrega suma, va trebui sa mai faceti o setare asa incat, banii platiti "deja" sa diminueze din datoriile de intretinere.
Mergeti in meniul "Configurare", "Fonduri..." dati dublu click pe fondul respectiv, mergeti la tab-ul "Avans" si adaugati "Intretinere".
La inchiderea lunii, datoriile cu minus vor diminua si din restantele la intretinere (daca va fi cazul)
XiSoft
Site Admin
 
Mesaje: 993


Înapoi la Utilizare BlocManagerNET