de XiSoft » 19 Apr 2010
Buna ziua,
Este adevarat ca, un asemena buton ar simplifica introducerea comisioanelor in special (dobanzile sunt mai putine) dar aici apare problema ca - trebuie introduse multe optiuni in plus care, complica interfata si o fac mai greu de folosit. De exemplu:
- cand se adauga un cont, ar trebui "atasat" si un furnizor (fie creat automat unul nou, fie selectat unul existent daca a mai fost deja adaugat un cont de la aceeasi banca)
- la introducerea "facturii" de comision ar fi un aspect discutabil: se adauga de fiecare data o factura noua sau se actualizeaza una existenta (ca sa nu avem 100 de facturi de 1-2 RON)
- intrebare: cine suporta comisioanele respective ? daca este vorba de comisioane de incasare de la proprietari, s-ar putea dori suportarea lor de catre fiecare apartament, daca sunt comisioane pentru un depozit le-ar putea plati doar cei care au contribuit la depozit etc
Deci practic, ar trebui optiuni cam la fiecare pas pe care il faceti manual - ceea ce n-ar determina un castig prea mare. Din cate stiu si in programele de contabilitate in partida dubla, evidenta comisioanelor se face tot "manual" (datorita acestor aspecte). S-ar putea eventual imbunatati unii pasi de exemplu: la introducerea unei facturi sa fie o bifa pentru adaugarea automata a chitantei.
Sugestia este buna si face parte din preocuparea noastra permanenta de usurare a oricarei operatiuni dar, trebuie gasita cea mai buna abordare care sa se incadreze si la stilul de lucrul al programului.