de Florin » 06 Sep 2010
Am trimis asociatia pe mail. Intre timp am mai analizat problema si am sesizat un aspect care cred ca trebuie avut in vedere la corectarea ei. Lasand la o parte documentele emise (de asociatie) direct din program, unde data emiterii documentului ar trebui sa coincida cu data sistemului (sau, cel putin asa ar fi corect dpdv contabil), in cazul documentelor emise de furnizori apare in practica situatia cand acestea sunt primite si inregistrate in program cu intarziere fata de data la care au fost emise. In varianta actuala , facand abstractie de data documentelor , programul genereaza registrul jurnal in ordinea introducerii datelor in program (corect) pentru fiecare inregistrare alocand , crescator, cate un numar de ordine. Luna pentru care este generat cuprinde , practic, inregistrarile (in ordinea numerelor si implicit a inregistrarii lor in program) "prinse" intre doua inchideri de luna. Daca am inteles corect, in varianta propusa de dvs. , programul ar trebui sa "culeaga" din mai multe luni "de lista" toate inregistrarile avand data inregistrarii ( respectiv, in varianta actuala, data documentului) intr-o luna "X" si sa genereze registrul pentru luna calendaristica respectiva. De aici apar doua aspecte. Sa luam exemplul unei facturi emise de furnizor sa zicem, in data de 15 august si care ajunge la asociatie in 7 septembrie.Ipotetic, lista s-a afisat pe 31 august. Intre timp, in luna septembrie s-au mai inregistrat cateva documente.Daca sortarea inregistrarilor din registrul jurnal se face dupa data din coloana "Data inregistrarii" , in forma actuala ea ar trebui sa fie prinsa in registrul lunii august, de unde va rezulta o "fractura" la nivelul numerelor de ordine (alocate automat in ordinea introducerii in program). Daca sortarea va fi facuta dupa numerele de ordine, programul ar trebui sa "tina minte " ca numerele de la... pana la... , au fost inregistrate intr-o anumita luna calendaristica - si iar ajungem la data de sistem. De asemenea, in acest al doilea caz , coloana "Data inregistrarii" nu prea mai are nici o relevanta, in exemplul dat factura va aparea in jurnalul pt. septembrie cu data de intregistrare de august. Si, ca sa mai complicam putin... suma va fi prinsa in totalul lunii august (dupa data) sau septembrie (dupa numarul de ordine) ? Pana la urma "buba" vine din faptul ca numerele de ordine sunt alocate dupa o variabila, respectiv ordinea inregistrarii in program, iar generarea lor (si, implicit a reporturilor de pagina si totalurilor de luna) se face dupa alta variabila, respectiv data emiterii documentului. Mai adaugam si utilizatorii care vor sa fie fiecare in felul lui si... ce bine e sa fii programator! :)