Pagina 1 din 2

BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 18 Mar 2011
de katy
Ati putea sa ne ajutati cu niste rapoarte centralizate pe venituri si cheltuieli care sa ne ajute la intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli?

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 21 Mar 2011
de XiSoft
Avem in plan implementarea acestui raport. Ar fi util daca ne-ati trimite un Excel cu bugetul pe care il faceti acum manual. Eventual sa adunam idei si de la altii ca sa putem alege cel mai bun format.

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 22 Mar 2011
de katy
Sincer ,am cautat si eu pe "net" idei .Nu am gasit foarte multe.Am pus cap la cap ce am gasit cu un formular dintr-o lege mai veche .In principiu exista o coloana cu platile si incasarile realizate in perioada anterioara si alta coloana cu estimarile pe anul urmator pe baza ratei de inflatie ,coloana cu estimarile putand fi stabilita pe ce criterii doresti.Ideea e ca platile si incasarile si veniturile trebuie defalcate:apa rece,apa calda,incalzire,gaze.curent electric,salarii,taxe si impozite,reparatii,cheltuieli gospodaresti,etc,pentru cheltuieli si chirii,venituri din penalizari,incasari din cote de intretinere,fond de rulment,pentru partea de venituri.Ideea este ca dupa parerea mea de contabila ar trebui sa fie o formula contabila ca la balanta,adica soldul initial in casa si banca + intrari-iesiri sa ne dea soldul final in casa si banca.De aceea in formula actuala cu totaluri doar pe apartamente si pe furnizori si clienti face ca aceasta lucrare sa necesita o munca de "lucrare de diploma".Va multumesc pentru promtitudine si astept si alte pareri.

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 24 Mar 2011
de XiSoft
Am primit un model de buget de la un client de-al nostru. L-am atasat ca sa putem discuta mai concret.

Cateva observatii:
- rubricile I. 2-6 nu vor putea fi detaliate in aceste fel (nu stim daca un anumit venit inseamna chirie, dobanda sau altceva); in randurile respective s-ar putea lista clientii
- capitolul II din nou, poate fi detaliat pe furnizori - nu pe "semnificatia" cheltuielilor
- in capitolul de fonduri se vede doar valoarea incasata nu si cea cheltuita sau soldul

Un aspect care nu imi este foarte clar: "care este utilitatea acestui raport ?", "ce trebuie sa se vada de acolo ?"

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 25 Mar 2011
de ion radoaie
buna ziua, am gasit pe net un model de fisier excel, vezi atasatment, pentru intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli la asociatii proprietari care mi se pare bun, se poate, adapta , inmbunatii..dupa nevoi. cu stima ion radoaie

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 26 Mar 2011
de katy
Utilitatea:scrie in legea 230 ca e obligatoriu sa fie prezentat in adunarea generala .In principiu eu nu am cerut raportul (desi nu as zice nu daca s-ar putea)ci totaluri generale la unele rapoarte deja existente.De exemplu avem un raport cu incasarile din cote pe apartamente dar nu si un total general.Idem incasari din penalzari,fond de rulment,etc.In rest toate cheltuielile sunt legate de furnizori si este obligatoriu sa completam un camp cu explicatia cheltuielilor deci nu cred ca ar fi o problema structurarea lor.Veniturile le putem pune noi pe "clienti" si iar nu ar fi o problema.La Radet ar fi necesara separarea agent termic incalzire,agent termic apa calda.Si cam atat.Cu aceasta ocazia revin cu solicitarea de a putea selecta factura de Radet pentru care primim chitanta de "plata" pentru reduceri ca sa avem o evidenta clara fact/rest de plata.

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 28 Mar 2011
de XiSoft
Inteleg ca utilitatea principala ar fi sa vada oamenii pe ce s-au cheltuit banii. S-ar putea implementa un raport analog cu cel postat de domnul Ion Radoaie. Structura ar fi:

VENITURI:
1. venituri din intretinere (sumele incasate)
2, 3, 4, ... veniturile incasate grupate pe clienti
10, 11, ... veniturile incasate grupate pe fonduri

CHELTUIELI:
1. cheltuieli cu apa rece
2. cheltuieli cu apa calda
...
fiecare linie va corespunde unui "tip de cheltuiala"; se vor considera doar sumele platite.

Defalcari de genul: venituri din chirii / venituri din reclame, cheltuieli transport / deratizare etc nu se pot face pentru ca programul nu "stie" ce reprezinta factura respectiva (in afara de furnizor si tipul coloanei pe care se repartizeaza)

De notat ca, totalul cheltuielilor nu va fi (de cele mai multe ori) egal cu totalul veniturilor decat daca toata lumea si-a platit intretinerea la zi si s-au consumat toti banii adunati in fonduri. De asemenea, la rubricile corespunzatoare fondurilor nu va fi soldul ci suma adunata in anul curent.

O sa implementa raportul in update-ul urmator (eventual cu unele imbunatatiri daca mai sunt sugestii)

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 17 Mai 2011
de Zavoianu Aristide
Realizarea Bugetului pentru anul urmator se face cu aproximarea cheltuielilor din anul anterior si /sau marirea lor cu un anumit procent ( inflatie etc). folositor este raportul anului anterior cu facturile sosite ( nu achitate ) .Din punct de vedere al structuriicheltuielilor se iau in calcul acele cheltuieli trecute si in listele de plata lunare. Adunarea generala verifica tocmai incadrarea in acest BVCsi cere lamuriri pentru depasire sau nerealizare.

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 27 Mai 2011
de XiSoft
Cam asa ne-am gandit si noi dupa ce am discutat cu mai multi clienti.
In alta ordine de idei, cred ca cel mai bine ar fi sa se poata raporta pe un interval calendaristic, iar datele sa fie, pe orizontala, grupate pe luni.

Re: BUGET VENITURI SI CHELTUIELI

MesajScris: 13 Mai 2013
de katy
As dori sa stiu daca exista posibilitatea ca sa separ cheltuielile numite generic"cheltuieli cu salariile",ele fiind cheltuieli administrative pe sistemul "din care",salarii,materiale curatenie,etc.