Pagina 1 din 1

Balanța incompletă

MesajScris: 11 Sep 2016
de Dumitru Marius-Ionut
Bună ziua,

Mă confrunt cu următoarea situație: unele facturi introduse în luna curentă și repartizate pe liste nu se regăsesc în balanță în activ la rubrica 6 și nici în pasiv la rubrica 5.

Am sesizat această neconcordanță verificând totalul facturilor primite, înregistrate și repartizate cu cifra din activ (facturi nerepartizate proprietarilor pentru că nu s-a închis luna și nu s-au generat listele de plată).
Totodată, deși factura este înregistrată, ea nu apare în pasiv la facturi neachitate, pentru a avea o situație clară fiind necesară rularea raportului "datoriile asociației".

O să-mi spuneți că balanța este gândită să reflecte doar operațiile financiare (încasări și plăți), caz în care forma actuală este corectă.

Totuși, omite operațiuni care sunt înregistrate în registrul jurnal (facturi primite și neachitate).

Sugestia mea este ca la înregistrarea unei facturi, balanța să se actualizeze astfel (conform celor 2 moduri în care poate fi achitată):
A.- Dacă se achită dintr-un fond, la înregistrare se adună în activ rubrica 7 și pasiv la 5, iar la achitare se scade din activ de la 7 și 1 sau 2 (după caz) și din pasiv se scade de la 5 și 1,2,3 sau 4 (după caz)
B.- Dacă se achită normal și se repartizează pe liste. la înregistrare se adună în activ la 6 și în pasiv la 5, iar la achitare se scade din activ de la 1 sau 2 (după caz) și din pasiv se scade de la 5. În plus, la închiderea lunii (generarea listelor) suma din activ 6 se transferă în activ 3.

Vă mulțumesc și aștept cu interes opinia Dvs.

Marius Dumitru

Re: Balanța incompletă

MesajScris: 12 Sep 2016
de XiSoft
Este buna sugestia. Am notat-o ca sa fie implementata intr-o versiune viitoare.

Re: Balanța incompletă

MesajScris: 22 Ian 2017
de Dumitru Marius-Ionut
Va multumesc pentru implementare! Toata stima pentru lucrul profesionist pe care il faceti !